Sunday 19 March 2017

Christmas at Little Beach Street Bakery by Jenny Colgan (SWE/ENG)

Christmas at Little Beach Street Bakery by Jenny Colgan
My rating: 4.5 of 5 stars

SWEDISH REVIEW

Det är snart jul i Mount Polbearne, det lilla ö-samhället strax utanför Cornwalls kust.

När Polly inte är upptagen med att skapa läckerheter i det lilla bageriet på strandpromenaden myser hon med sin underbara pojkvän, Huckle. Hans honungsaffärer går dock inte så bra som de hoppats, kanske borde de lägga sina bröllopsplanerna på is ett tag? Ingen problem för Polly, men Huckles barnlängtan blir inte lika lätt för henne att hantera. Det visar sig också att Pollys vän Kerensa undanhåller något. Något som riskerar att splittra vännerna.

Men nu nalkas julen, en tid för familj, vänner och - inte minst - tid för julmarknaden, årets höjdpunkt! Men mitt i förberedelserna får Polly ett telefonsamtal som vänder upp och ner på allt. Hur ska hon ens kunna tänka på julen när hennes eget liv är ett enda stort kaos?

**********

Vilken härlig bok. Jag har inte läst de två tidigare böckerna om Polly Waterfords äventyr i Mount Polbearne, men jag längtar efter att göra det. Jag blev faktiskt förvånad över hur allvarlig bokens tema var, självklart fanns det en hel del roliga stunder, men boken tog upp allvarliga frågor som Kerensas STORA hemlighet, samt Pollys egna problem angående en person från hennes förflutna, eller rättare sagt hennes mammas förflutna.

Men det är blandning av humor och allvar som gjorde att jag älskade att läsa boken. Det och de vackra omgivningarna i Mount Polbearne. Ärligt talat, en del av mig undrar varför i hela friden har jag inte läst någon av Jenny Colgan böcker innan?

Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden är en lätt bok att läsa, ena sekunden har du börjat läsa boken och helt plötsligt är du halvvägs igenom den. Men det är inte alls en bok man läser och sedan glömmer bort. Karaktärerna kommer till liv och berättelsen är rörande att läsa. Allvarligt, jag ville bara packa mina saker och resa till Mount Polbearne pronto! Förövrigt, jag bara avgudar lunnefågeln Neil. Han är en sådan underbar liten varelse. Jag vill ha en lunnefågel!

Den bästa av allt är att min mamma har den första boken i serien, så jag antar att jag vet vad jag kommer att läsa snart...

Tack till Massolit Förlag för recensionsexemplaret!

ENGLISH REVIEW

Welcome back to Mount Polbearne! The new book from Top Ten bestseller Jenny Colgan is full of festive joy, warmth and the best hot chocolate you can imagine...

It's Christmas in the Cornish coastal village of Mount Polbearne - a time for family, friends and feasting.

Polly Waterford loves running the Little Beach Street Bakery. She's at her happiest when she's creating delicious treats and the festive season always inspires her to bake and knead something extra special for the village residents. In fact, the only thing she loves more than her bakery is curling up with her gorgeous boyfriend, Huckle. She's determined that this Christmas is going to be their best one yet, but life doesn't always work out as planned...

When Polly's best friend Kerensa turns up with a secret that threatens the life Polly and Huckle have built together, the future begins to look uncertain. And then a face from Polly's past reappears and things become even more complicated. Polly can usually find solace in baking but she has a feeling that's not going to be enough this time. Can she get things back on track so that everyone has a merry Christmas?


**********

What a delightful book. I've not read the two previous book about Polly Waterford adventure in Mount Polbearne, but I'm dying to do so. I was surprised to discover how serious the book theme was, sure there was a lot of funny moments, but the book also had a lot of serious things going, like Kerensa's BIG secret, or things concerning a person from Polly's past or rather her mother's past. 

But, it's just the mix of humor and seriousness that made me love reading the book. That and the wonderful setting of Mount Polbearne. Honestly, a part of me wonders why on earth haven't I read any of Jenny Colgan's books before?

Christmas at Little Beach Street Bakery is an easy book to read, it's the kind that you just breeze through, but it's not at all an easy book to forget. The characters come alive, and the story is touching to read. Seriously, I just wanted to back my things and travel to Mount Polbearne pronto! Also, I just adore Neil, the puffin. He's such a darling. I want a puffin for my own.

The best part of it all is that my mother has the first book in this series, so I guess I know what I will read soon...

Thanks to Massolit Förlag for the review copy!

No comments:

Post a Comment