Thursday 7 April 2016

Utmarker by Arne Dahl (SWE/ENG)

Utmarker by Arne Dahl
My rating: 4 of 5 stars

SWEDISH REVIEW

Ellen Savinger är femton år och har varit borta i tre veckor. Polisen Sam Berger tror att en seriemördare har tagit henne, men då ingen kropp har hittats är det ingen som tar hans teori på allvar. Men så får de till slut en öppning i fallet och i samma veva så hittar den den mystiska Nathalie Fredén. Men kanske har Sam tagit sig vatten över huvudet...?

Vad jag undrar är följande; varför har jag aldrig läst Arne Dahl förut? Han är en av min mammas favoritförfattare men jag har inte direkt intresserat mig tillräckligt för att läsa hans böcker. Det var innan jag fastnade för handlingen av denna bok och tillförskaffade mig ett exemplar. Och, wow, efter en smula förvirrande inledning, när det känns som om man damp ner i handlingen i en bok där någon hade tagit bort de första kapitlen så tog boken verkligen fart när Nathalie Fredén kom med i handlingen. Sedan var det full fart och vändningarna jag absolut inte hade förväntat mig genom hela boken. Och, så klart ett cliffhanger slut. Typiskt!

Utmarker är utan tvekan en av de bästa svenska kriminalare jag har läst. Den är välskriven, spännande och man kan knappt gissa sig till vad som ska hända härnäst när man läser boken. Jag ser fram emot att läsa uppföljaren till denna bok!

Jag vill tacka Albert Bonniers förlag för att ha försett mig med ett recensionsex för en ärlig recension.

ENGLISH REVIEW

Ellen Savinger is fifteen years old and she has been gone for three weeks. Police detective Sam Berger thinks that a serial killer has taken her, but since no body has been found is no one taking him seriously. But, then they finally get an opening in the case and at the same time they find the mysterious Nathalie Fredén. But, perhaps Sam is in water over his head?

What I'm wondering is; why haven't I read Arne Dahl before? He is one of my mother's favorite authors. But, I have never really been that interested in reading his books. It wasn't until I read the blurb for this book and I felt that I really needed to get a copy of the book because the book seemed so interesting. And, wow, after an introduction that felt a bit confusing, like someone had removed the first couple of chapters, the book's story really took off when Nathalie Fredén was introduced into the story. After that, it was action all the way through the book with twists I absolutely never did expect coming. And, of course, the book ended with a cliffhanger.

Utmarker (a Swedish word for pasturelands) is one of the best Swedish crime novels I have read. It's well written, thrilling and you can hardly guess what will happen next in the book. I'm looking forward to reading the sequel to the book!

I want to thank Albert Bonniers förlag for providing me with a free copy for an honest review!

No comments:

Post a Comment